sobota, 9 kwietnia 2011

Automatyczne dodawanie kontaktów w Gmail'u można już wyłączyć

----
Gmail ma denerwującą (lub doskonałą - zależy jak na to patrzeć) opcję automatycznego dodawania  do książki adresowej adresów emailowych osób które do nas napisały lub, do których my wysłaliśmy maila. Wszystkie te adresy są dodawane do ksiązki adresowej w grupie 'Inne Kontakty'.
Od kilku dni istnieje wreszcie możliwość wyłączenia tej funkcji i ustawienia opcji  'manualnego' dodawania kontaktów.
W 'Ustawieniach', w zakładce 'Ogólne' dostępna jest opcja 'Będę dodawać kontakty samodzielnie', którą można aktywować jeśli chcemy mieć większą kontrolę nad naszą książką adresową.


Na oficjalnym blogu Gmail'a we wpisie sprzed kliku dni można znaleźć całą listę 'małych poprawek' , które zajmowały inżynierów Gmaila w ostatnim czasie.
Wśród wartych wymienienia wspomnieć można jeszcze włączenie opcji wyświetlania pomocy dla skrótów klawiszowych w Gmail'u - po naciśnięciu klawiszy 'Shift' oraz '?' pojawia nam się zgrabna lista wszystkich dostępnych skrótów.


Jak widać poczta Gmail jest ciągle rozwijanym i ulepszanym produktem - świadczy o tym fakt , że z wersji beta wyszła dopiero 5 lat po premierze :). A tak na serio - to jest to naprawdę mocna strona wszystkich produktów Google'a - ciągła ewolucja i podatność na sugestie użytkowników , zgodnie z hasłem 'You asked, we listened'. A o solidności świadczy fakt, że większość wprowadzanych zmian 'terminuje' najpierw w Laboratorium Google'a.


Kliknij tutaj aby otrzymywać powiadomienia
o nowych wpisach na skrzynkę email

5 komentarzy:

  1. Uratowałeś mi życie. Właśnie się zastanawiałam jak to denerwujące ustawienie wyłączyć. Jakie to proste no!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała przyjemność po mojej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a można wyłączyć dodawanie kontaktu do czata? Nie chcę dodawać do czatu każdego kontaktu, który do mnie napisze, a tu jakiś kontakt mam na czacie, choć sie na niego nie godziłam. Głupio mi blokować, pytam tylko czy można to jakoś wyłączyć?

    OdpowiedzUsuń
  4. ok ok, już wiem jak:) znalazłam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. 38 yr old Accounting Assistant I Shane Royds, hailing from Manitouwadge enjoys watching movies like "Awakening, The" and Scouting. Took a trip to Medina of Fez and drives a Eclipse. mozesz sprobowac tego

    OdpowiedzUsuń