poniedziałek, 28 marca 2011

Zapisywanie otwartych kart przy wyjściu z przeglądarki Firefox


Jednym z brakujących udogodnień w nowej przeglądarce Mozilla Firefox 4 jest brak automatycznego zapisywania otwartych kart, tak aby przy ponownym uruchomieniu zostały one powtórnie otwarte.
Standardowo, jeśli mamy otwartych kilka kart w przeglądarce i chcemy ją zamknąć wyskakuje okienko z ostrzeżeniem, że zamykamy kilka kart. I nic więcej się nie dzieje.


Istnieje jednak prosty sposób w jaki można to zmienić.


- w pasku adresu wpisujemy about:config ,potwierdzamy naszą poczytalność (i obiecujemy zachować ostrożność).
- w polu Filtr wpisujemy browser.showQuitWarning
- klikamy prawym przyciskiem myszy na pasku z dostępną opcją i przełączamy wartość false na true


I tyle. Teraz, kiedy spróbujemy zamknąć przeglądarkę przy otwartych kilku kartach wyskoczy nam okienko oferujące zapamiętanie otwartych kart i ich ponowne otwarcie przy następnym uruchomieniu przeglądarki.





Kliknij tutaj aby otrzymywać powiadomienia
o nowych wpisach na skrzynkę email

41 komentarzy:

  1. dzięki! przydatna porada

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma sprawy - od tego jest ten blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie dzięki, tego szukałem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super!!! Dzięki. :) Jak dobrze trafić na kogoś kompetentnego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wyrazy uznania :)
    A swoją drogą, ciekawe jakie są Wasze preferencje: czy sposób opisany w powyższym poście czy też automatyczne otwieranie kart z ostatniej sesji opisane w tym poście ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo super! :) Bardzo przydatna rzecz!

    OdpowiedzUsuń
  7. W imieniu korzystających z takiego rozwiązania we wcześniejszych wersjach firefoxa: DZIĘKUJEMY! ;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja także dziękuję. Wpis baaardzo przydatny!

    OdpowiedzUsuń
  9. DZIĘKI ZA POMOC !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie ta opcja nic nie zmienila :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Człeniu :) Brak tej funkcji był niemiłym zaskoczeniem a jednak pomogłeś obejść problem więc ponownie dziękuję. Jest git.

    OdpowiedzUsuń
  12. graficon.biz dzieki za pomoc, co do Twojego pytania to korzystałem z tej opcji w formie drzewka na stronie startowej, ale jakoś mi to nie odpowiada, za to ten patent z wymuszeniem pytania przy zamknięciu, genialny. raz jeszcze dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki wielki naprawdę . Szukałem tego .

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi w menu brakuje polecenia
    "zapisywanie wszystkich zakładek"

    Można coś takiego dodać ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Tego brakowało ;) konkret... Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  16. mi to nie działa co mam zrobić w takim przypadku ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Działa! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wielkie dzięki :D
    działa nawet na firefox 7 :D a tego mi wlaśnie brakowało

    OdpowiedzUsuń
  19. dzięki!! super że są takie osoby które się podzielą za darmo swoją wiedzą :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, korzystam z firefox 8.0 i też mi ta opcja nie zadziałała pomimo restartu przeglądarki. Z czym to może być związane? będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie sprawdziłem to w Firefox 8.0.1 i wszystko gra... żeby nie byc gołosłownym tutaj zrzut ekranu : http://min.us/mba25b9v3k
    Jesteś pewien, że wykonałeś wszystko krok po kroku ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja również skorzystałam z Twojej porady graficon.biz ;) Jak reszta jestem Ci również bardzo wdzięczna ;) Ten trik działa nawet na Firefoxie 9.0.1 ;) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie skorzystałam z cudownej porady :) Fajnie, że ktoś mądry ma ochotę podzielić się wiedzą z innymi. Bardzo dziękuję i oby więcej takich cudownych, magicznych rozwiązań :) Pozdrawiam Cię graficon.biz!

    OdpowiedzUsuń
  24. Duży "+"
    Porada POMOCNA !!!! U mnie poszło na ver. 9.0.1

    OdpowiedzUsuń
  25. Po zainstalowaniu i odinstalowaniu jakiejś trefnej wtyczki szlag mi trafił tą funkcję! Dupsko mi uratowałeś i wdzięcznym Ci jestem do bólu!
    Dzięki wielkie!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Woooow:D dzięki wieeelkie:) jak dobrze, że są wśród nas tacy mądrzy ludzie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mimo, ze ustawiłam TRUE nadal nie ma zmiany.... jakies pomysły ?

    OdpowiedzUsuń
  28. Można doinstalować dodatek Save Session 1.3.1.6 Pozwala na zapisanie sesji przed zamknięciem

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki,
    tego szukałem. Swoją drogą ciekawe dlaczego wyłączyli taką funkcjonalność, z tego co widzę wkoło wielu ludzi to używa. A tu - pstryk, instaluje się nowa wersja i nie ma. Aha, po przeprowadzeniu powyższych operacji właściwość będzie funkcjonowała po ponownym uruchomieniu przeglądarki.

    OdpowiedzUsuń
  30. A u mnie się nie włącza :(
    Smutno mi

    OdpowiedzUsuń
  31. Firefox 11.0 i niesttety ale porada juz nie dziala...
    może jakis reupload?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A konkretnie jaki masz efekt końcowy ?
      Właśnie przetestowałem na FF 12 - wszystko jest ok.

      Usuń
  32. a ja niestety z rozpędu zaznaczyłam "nie pytaj ponownie" i chciałabym to cofnąć, tak żeby mieć wybór :( jak to zrobić?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się :)
      Wchodzimy w about.config
      ,zawężamy wyszukiwanie przez wpisanie 'quit'
      i upewniamy się, że wartość browser.showQuitWarning jest ustawiona na 'true'.
      Następnie w Menu Głównym Firefox'a wybieramy
      Opcje->Opcj
      i w karcie 'Ogólne' w części 'Uruchamianie' i pozycji 'Po uruchomieniu programu Firefox'
      wybieramy z rozwijanego menu opcję 'wyświetl stronę startową'
      Przewodnik 'obrazkowy' na naszej stronie G+ -> http://goo.gl/EskGP

      Usuń
    2. ojej, jak cudownie, teraz wszystko działa :)
      bardzo bardzo dziękuję za pomoc.
      pozdrawiam, kasia

      Usuń
  33. Wielki Dzieks - jak zwykly kowalski moze na to wpasc z tym about config , przecie jo nawet nie wiedziol ze takie cuś istnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wielkie dzieki...ktos jest tu WIELKI!!:))

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziękuję,nawet mi działa :)

    OdpowiedzUsuń