---
Wysyłanie dużych plików za pomocą email'a może być dosyć uciążliwe, czasochłonne a czasem wręcz niemożliwe ze względu na limity w wielkości załączników. Wtedy z pomocą przychodzą nam serwisy takie jak www.wetransfer.com czy www.yousendit.com .
Istnieje jednak jeszcze inna, wg. mnie dużo ciekawsza i lepsza opcja - serwis www.attachments.me.
Dzięki integracji z serwisami do przetrzymywania danych "w chmurze" takimi jak Dropbox, Google Drive, SkyDrive i Box.com oraz rozszerzeniom do przeglądarek Google Chrome i Firefox możemy je zintegrować z naszą pocztą Gmail i za jej pomocą wysyłać załączniki w postaci linków do zawartości w w/w serwisach.
Jednak to nie wszystko. Dzięki rozszerzeniom dla poczty Gmail możemy również każdy przychodzący załącznik za pomocą kilku kliknięć zapisać w wybranym przez nas serwisie, a co ważniejsze możemy ustawić reguły za pomocą których załączniki mogą być w całkowicie zautomatyzowany sposób zapisywane w wybranym przez nas miejscu.
W poniższym przykładzie przedstawimy w jaki sposób ustawić regułę dzięki której wszystkie przychodzące potwierdzenia przelewów bankowych będą zapisywane w wybranym przez nas folderze Dropbox'a.
Regułę zapisywania załączników można dodać w dwojaki sposób:
Sposób 1
- kliknij ikonkę Attachments.me w prawym górnym rogu Gmail'a i wybierz z rozwijanego menu opcję "Automatic Filing Rules"
- wybierz rodzaj załącznika jaki dla jakiego będzie obowiązywała reguła (w naszym przykłądzie wszystkie 'dokumenty' , w tym pliki .pdf), wybierz folder docelowy, do jakiego zapisywane będą załączniki, oraz dane nadawcy do którego zastosujemy regułę a na koniec naciskamy "Ad Rule" i voila ! Wszystkie załączniki w postaci dokumentów przysłane do nas z adresu kontakt@mbank.pl będą zapisywane w Dropboxie w folderze Dokumenty/Potwierdzenia przelewów !
Sposób 2
- otwieramy emaila z załącznikiem i po prawej stronie wybieramy opcję "Send to your cloud". Wybieramy serwis oraz folder docelowy, w którym chcemy zapisać pliki i naciskamy "Send to Cloud"
-Po chwili dostaniemy komunikat o pomyślnym wysłaniu pliku oraz możliwość, oraz możliwość dodania automatycznej reguły.
- gdy wybierzemy "Add New Rule" pojawi nam sie okienko tworzenia reguły z już wypełnionymi polami - wystarczy tylko zaakceptować ustawienia.
--
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz