poniedziałek, 10 stycznia 2011

Dlaczego Google Chrome ?

Przez ładnych kilka lat używałem Firefox’a. Kiedy dwa lata temu pojawiła się przeglądarka Google Chrome brakowało mi w niej kilku rzeczy. Jednak odkąd została dodana możliwość instalacji rozszerzeń ‘przesiadłem’ się całkowicie….

Istnieją cztery ‘wersje’ przeglądarki do pobrania :

- wersja ‘stabilna’ czy też ‘oficjalna’ -> do pobrania tutaj
- wersja ‘beta’ -> do pobrania tutaj
- wersja ‘dev’ dla developer’ów -> do pobrania tutaj
- wersja ‘canary build’ – > do pobrania tutaj
Osobiście mam zainstalowane dwie wersje: stabilną i ‘Canary Build’. W odróżnieniu od pozostałych, Beta i Dev, instalacja z Canary Build nie nadpisuje żadnej z dotychczasowych wersji. Dzięki temu można mieć na komputerze równolegle zainstalowane dwie przeglądarki Chrome. Jest to o tyle wygodne, że wersji stabilnej używam do normalnej pracy natomiast ‘kanarka’ do przetestowania nowych funkcjonalności bez szkody dla stabilności głównej przeglądarki.
Kilka możliwości przeglądarki:
- ‘motywy’ – czyli zmiana wyglądu -> tutaj
- rozszerzenia (‘extensions’) -> tutaj

Należy tutaj dodać, że wszystkie te dodatki instalowane są ‘w locie’ i nie ma potrzeby restartowania przeglądarki (tak jak ma to miejsce np. w Firefox’ie), co cholernie ułatwia i przyśpiesza pracę.
Jednak dwie najważniejsze dla mnie rzeczy dla których przerzuciłem się na Chrome to minimalistyczny, prosty i naprawdę ergonomiczny interfejs oraz dodana czas jakiś temu możliwość synchronizacji praktycznie wszystkich ustawień przeglądarki (autouzupełnianie, zakładki, motywy, ustawienia i… rozszerzenia!).
Większość z nas zapewne preferuje pracę na własnych komputerach, jednakże czasem istnieje potrzeba ‘przeniesienia’ warsztatu pracy na inną stację. A tu Chrome sprawdza się znakomicie! W moim przypadku gdy do pracy używam głównie przeglądarki sprawia to, że nie jest dla mnie istotnym na jakim komputerze w danym momencie pracuję !
Do tego świetna integracja ze wszystkim innymi produktami Google’a : Gmail, Docs, Picasa itd.
Uczciwie muszę przyznać, że produkt Google’a jest naprawdę potężnym i wydajnym narzędziem pracy ( i rozrywki też)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz